معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی:

جهاددانشگاهی نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۴:۱۰ اخبار عمومی تاپ خبر
معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور با بیان اینکه بستر جهاددانشگاهی است که می‌تواند ناشدنی‌ها را شدنی کند، گفت: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند.
جهاددانشگاهی نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر حسین عرب‌اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور ۳ اسفند ماه در پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که با حضور دکتر حسن مسلمی‌نائینی رییس جهاددانشگاهی و معاونان و مدیران ارشد این نهاد در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد طی سخنانی اظهار کرد: جهاد به معنای جهد و کوشش و پرکاری است. امروز خیلی افراد پرکار هستند اما مجاهد تلقی نمی‌شوند. جهاد امروز باید در جامعه به ویژه در ساختار بروکراتیک کشور پمپاژ شود.

وی با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) افزود: ایشان فرمودند، کسی که بصیرت لازم را ندارد هرچه عمل می‌کند مانند رونده‌ای در بیراهه است و هر چه سرعت آن بیشتر می‌شود، گمراه‌تر می‌شود. جهاد پرکاری نیست. در موضوع جهاد حقیقی، جهادگران آماده‌اند که جان خود را تقدیم کنند. اگر قرار است مدیریت و نیروی انسانی جهادی شود بدان معناست که نیروها حاضر هستند جان خود را برای جهاد خود تقدیم کنند.

دکتر عرب‌اسدی تصریح کرد: امروز در عرصه بروکراتیک نیز دعوای اصلی تمدن غرب با جامعه ما برقرار است. نظام بوروکراتیک ما در زمان طاغوت و از سوی دشمنان طراحی شده و ما باید زمین بازی را تغییر دهیم که تجربه دفاع مقدس در این زمینه بسیار تأثیرگذار است.

وی اظهار کرد: بسیاری از فرماندهان جنگ حتی به خدمت سربازی نیز نرفته بودند اما چنان جهادی عمل کردند که آن صحنه‌ها را به زیبایی خلق کردند. استراتژی جنگ در شب برای اولین بار از سوی شهید حسن باقری در دفاع مقدس مطرح شد.

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور تصریح کرد: یک‌ نهاد انقلابی باید جنگیدن صحیح و مورد انتظار در نظام بروکراسی را ارائه دهد. امروز متأسفانه برخی نهادها حتی اطلاعات اولیه از نیروهای انسانی و منابع خود ندارند. همچنین، در برخی مقاطع نیز درگیر ضابطه‌گذاری‌های غیر معمول شده‌ایم.

دکتر عرب‌اسدی اظهار کرد: بستر جهاد است که می‌تواند ناشدنی‌ها را شدنی کند و الگوی خوبی برای سایر ارکان باشد. امروز همان گونه که در دفاع مقدس به گونه‌ای دیگر و خارج از سیستم ارتش‌های منظم جهان جنگیدیم باید در نظام بروکراسی نیز به همین صورت وارد میدان شویم تا به موفقیت دست پیدا کنیم.

وی با بیان اینکه امروز باید الگویی خارج از بروکراسی برای این‌حوزه مد نظر قرار دهیم گفت: جهاد بستری جدی برای تحول در نظام بروکراتیک است. تحول در بروکراسی به صورت انسان‌پایه محقق خواهد شد. امروز مدیران ما نمی‌توانند از نیروها به خوبی استفاده کنند. جهاددانشگاهی باید نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند.

دکتر عرب‌اسدی تصریح کرد: امروز تمامی مبانی پرداختی دستگاه‌های مختلف هیچ تمایزی با یکدیگر ندارند. باید به جایی برسیم ‌که پرداختی‌ها بنا به عملکردها انجام شود نه بر پایه مساله شغل و شاغل. امروز بیش از ۲۶۰ هزار جایگاه مدیریتی در کشور وجود دارد که باید در این ساختار بازنگری صورت گیرد.

وی بیان کرد: نیازمند ایجاد تحول در رویکردها و توانمندی‌های مدیران هستیم. اصل تحول در اینجاست که مدیران بتوانند نیروهای انسانی را به خوبی به کار گیرند که جهاددانشگاهی باید نسخه‌های مورد نظر را در این زمینه ارایه کند.

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور افزود: امروز نیازمند مدیران جهادی هستیم که در بستر جهاد بجنگند و کارشناسانی لازم داریم که در این زمینه به خوبی طراحی کنند که اگر چنین اتفاقی رخ دهد در مسیر خود موفق خواهیم بود. امروز روحیه جهادی در حوزه تمرکززدایی وجود ندارد و اغلب به دنبال حضور در مرکز هستند.

دکتر عرب‌اسدی گفت: امروز به مدیرانی نیاز داریم که به مناطق محروم هجرت کنند و کار مدیریت این مناطق را به عهده گیرند.

وی موضوع مهم دیگر را توجه به کارشناسان دانست و ادامه داد: تا کنون از اهمیت کارشناسان مخصوصا در مشاغل اختصاصی غفلت شده است.

معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور در پایان از جهاددانشگاهی خواست تا برنامه‌ای عملیاتی در حوزه مدیران و کارشناسان در بستر جهاد ارائه دهد و نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند.

گفتنی است پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با رویکرد و شعار محوری «مدیریت منابع جهاددانشگاهی در مسیر توسعه؛ تحول و تعالی» به مدت دو روز در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار می‌شود.

 


نظر شما :