با شعار محوری «مدیریت منابع جهاددانشگاهی در مسیر توسعه؛ تحول و تعالی»؛

پانزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی به کار خود پایان داد

۰۴ اسفند ۱۴۰۱ | ۱۸:۰۲ اخبار عمومی تاپ خبر
معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در روز پایانی پانزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی این نهاد به اهمیت تغییر نگرش و بازآفرینی در فعالیت‌ها، بازنگری نظامات تأمین مالی، اجرای طرح رتبه‌بندی اعضای غیر هیات علمی و توجه به فناوری اطلاعات و سامانه‌های الکترونیکی تأکید کرد.
پانزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی به کار خود پایان داد

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، دکتر سیدرضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی، در دومین روز پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی که امروز پنجشنبه 4 اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد به اهمیت تغییر نگرش و بازآفرینی در فعالیت‌ها مخصوصاً در حوزه معاونت پشتیبانی در جهاددانشگاهی تأکید کرد و گفت: باید یک جریان و گردش اطلاعات داشته باشیم و تجربیات مشترک به اشتراک گذاشته شود.

دکتر آقا سیدی بابیان اینکه این گردهمایی با شعار محوری «مدیریت منابع جهاددانشگاهی در مسیر توسعه؛ تحول و تعالی» برگزار شد عنوان کرد: باید در نظامات تأمین مالی جهاددانشگاهی بازنگری شود و همچنین بتوانیم با همکاری بین بخشی در این نهاد سرمایه‌های جهاددانشگاهی را تبدیل به احسن کنیم.

تقویت فرهنگ جهادی و سازمانی از دیگر نکات مورد تأکید معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی بود و گفت: باید از ایجاد هرگونه دوقطبی سازی‌های کاذب، همچون نیروهای ستاد وصف، غیر هیات علمی و هیات علمی و مباحث این‌چنین پرهیز کنیم و همه ما در جهاددانشگاهی از یک خانواده هستیم.

وی بابیان اینکه باید به نظاماتی برای جبران خدمات نگهداشت نیرو در این نهاد بیشتر توجه شود به طرح رتبه‌بندی اعضای غیر هیات علمی اشاره کرد و گفت: با اجرای طرح رتبه‌بندی که به تصویب هیات امنا این نهاد رسیده است شاهد ارتقاء همکاران خواهیم بود.

دکتر آقاسیدی بابیان اینکه دنیا به سمت متاورس درحرکت است، اهمیت توجه به فناوری اطلاعات و سامانه‌های الکترونیکی را مورد تأکید قرارداد و گفت: در جهاددانشگاهی درزمینه توسعه فناوری اطلاعات و سامانه‌های الکترونیک اقداماتی را آغاز کردیم و این بخش توسعه می‌یابد.

معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی همچنین به رعایت قوانین و مقررات تأکید کرد و افزود: واحدهای سازمانی حتماً در انعقاد قراردادها قوانین بالادستی را مدنظر قرار دهند.

بودجه‌ریزی متمرکز، لزوم رسیدگی به تخلفات احتمالی، مشکلات استخدام نیرو با تصویب طرح ساماندهی کارکنان دولت در مجلس و... از دیگر مباحثی بود که دکتر آقاسیدی در پرسش و پاسخ با معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی مطرح کرد.

در بخش دیگری از این گردهمایی در پاسخ به سؤالات مطرح‌شده دکتر علی‌آبادی مدیرکل امور مالی جهاددانشگاهی به ارائه توضیحاتی پیرامون حساب‌های متمرکز و رعایت قوانین لازم در این رابطه پرداخت و در کنار آن به ثبت املاک جهاددانشگاهی در سامانه‌های مربوطه تأکید کرد.

دکتر آرام حمیدی مدیرکل دفتر فنی و طرح‌های عمرانی بابیان اینکه بحث جی‌آی‌اس با همکاری واحد کردستان اجرایی شده است، آماری از تعداد ساختمان‌ها و پروژه‌های عمرانی در دست اجرای این نهاد ارائه داد.

مهندس علی عبدالحی مدیرکل توسعه فناوری اطلاعات به توضیح پیرامون توسعه سامانه‌های الکترونیکی جهاددانشگاهی اشاره کرد و حبیب اله قلعه‌نویی مدیرکل دفتر امور حقوقی و قراردادها نیز به تشریح فرایند رسیدگی به تخلفات اداری و موضوع رعایت قوانین در انعقاد قراردادها پرداخت.

عادل تقوی مدیرکل تعالی سرمایه انسانی و توسعه رفاه در پانزدهمین گردهمایی معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی به نحوه صدور احکام، ضرایب مربوطه، ممنوعیت‌های استخدام، تبدیل وضعیت و... اشاره کرد به سؤالات معاونان پشتیبانی در این رابطه پاسخ گفت.

دکتر کاوه لطفی کیا مدیرکل دفتر بودجه، تشکیلات و روش‌ها نیز با اشاره به روند بودجه‌ریزی در جهاددانشگاهی  پیرامون بودجه این نهاد در سال آینده نکاتی را به واحدهای سازمانی اعلام کرد.

همچنین عبدالکریم معلم رییس کانون بازنشستگان جهاددانشگاهی در سخنانی با اشاره به تشکیل این کانون از سال 1393 گفت: در حال حاضر بالغ‌بر هزار بازنشسته جهادی داریم که ۴۹۰ نفر آن‌ها عضو کانون هستند.

وی با اشاره به اهداف کانون خواستار توجه بیشتر به بازنشستگان این نهاد شد.

گفتنی است این گردهمایی دوروزه امروز با بررسی وضعیت بیمه‌های تکمیلی و رفاهی اعضای نهاد و جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده به کار خود پایان داد.

کلید واژه ها: معاونت پشتیبانی معاونت پشتیبانی و مدیریت مناب آقاسیدی دکتر مسلمی نائینی دکتر عرب اسدی دکتر آقاسیدی جهاددانشگاهی


نظر شما :