آنچه در اولین روز پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی گذشت

۰۳ اسفند ۱۴۰۱ | ۲۰:۴۱ اخبار عمومی تاپ خبر
اولین روز پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با حضور رییس جهاددانشگاهی، معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی و معاونان و مدیران ارشد این نهاد و برگزاری سه کارگروه تخصصی تحت عنوان امور مالی و سرمایه‌گذاری؛ نظام مدیریت عملکرد و بودجه‌ریزی و نظام بهره‌وری در جهاددانشگاهی و بررسی مدیریت استعدادها در این نهاد به کار خود پایان داد.
آنچه در اولین روز پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی گذشت

به گزارش روابط عمومی جهاددانشگاهی، پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی با حضور دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی، دکتر حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان اداری استخدامی کشور و معاونان و مدیران ارشد جهاددانشگاهی صبح امروز چهارشنبه ۳ اسفندماه در دانشگاه علم و فرهنگ شروع به کار کرد.



دکتر مهدی باصولی رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در ابتدای مراسم ضمن خوشامدگویی به ارائه گزارشی کوتاه از اقدامات خود در زمان تصدی معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: با توجه به اینکه در این دوران شاهد تغییر مدیریت در این نهاد بودیم، سعی شد تا آرامش بر مجموعه جهاددانشگاهی حاکم باشد.
ازجمله اقداماتی که معاون سابق پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی به آن‌ها پرداخت می‌توان به بازطراحی نظام بودجه‌ریزی در جهاددانشگاهی؛ ساماندهی املاک ، ساماندهی احکام و طرح رتبه‌بندی نیروهای غیر هیات علمی که به تصویب هیات امنایی نهاد رسیده است اعضا و... اشاره کرد.

 واگذاری مأموریت جذب نخبگان به جهاددانشگاهی/ مسئولیت سنگین این نهاد در گام دوم انقلاب


در ادامه دکتر سید رضی آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع جهاددانشگاهی در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری این گردهمایی در پایان سال، به مواردی همچون مسئولیت سنگین این نهاد در گام دوم انقلاب و واگذاری مأموریت جذب نخبگان به جهاددانشگاهی تأکید کرد.

مشروح سخنان دکتر آقاسیدی را اینجا بخوانید.

شیوه مدیریت دکتر کاظمی آشتیانی الگویی برای تمام جهادگران/ توجه این نهاد به نیروی انسانی برای رسیدن به جایگاه واقعی


دکتر حسن مسلمی نائینی رییس جهاددانشگاهی نیز در این گردهمایی با تأکید به توجه جهاددانشگاهی به نیروی انسانی برای رسیدن به جایگاه واقعی، شیوه مدیریت زنده‌یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی را الگویی برای تمام جهادگران دانست و به برش‌هایی از زندگی این جهادگر فقید اشاره کرد.

مشروح سخنان رییس جهاددانشگاهی نیز از این لینک قابل‌مطالعه است.


جهاددانشگاهی نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند



همچنین دکتر حسین عرب اسدی معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور بابیان اینکه بستر جهاددانشگاهی است که می‌تواند ناشدنی‌ها را شدنی کند، گفت: نهاد انقلابی جهاددانشگاهی نسخه‌های جدیدی برای نظام بوروکراتیک و مدیریت ایجاد کند.

سخنان معاون سرمایه انسانی سازمان امور اداری، استخدامی کشور را نیز اینجا بخوانید.


بررسی مدیریت استعدادها در جهاددانشگاهی



در بخش دیگری از این گردهمایی دو روزه دکتر تیمور مرجانی معاون آموزشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی به بررسی مدیریت استعدادها در جهاددانشگاهی پرداخت و گفت: مدیران باید بتوانند از سرمایه انسانی به نحو مطلوبی استفاده کنند.

وی با اشاره به فلسفه مدیریت سرمایه انسانی تأکید کرد: نیل به اهداف سازمانی درگرو تأمین نیازهای انسانی و تأمین نیازهای انسانی درگرو نیل به اهداف سازمانی است.

معاون آموزشی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات اجتماعی جهاددانشگاهی همچنین به 10 چالش منابع انسانی پرداخت که ازجمله آن‌ها می‌توان به پیروی از قوانین و مقررات؛ تغییرات مدیریتی؛ توسعه، پیشرفت و رهبری؛ آموزش‌وپرورش نیروی کار؛ سازوکارهای نوآوری؛ جبران خدمات؛ مزایا و بسته‌های رفاهی و حمایتی؛ استخدام افراد بااستعداد؛ حفظ کارمندان بااستعداد و تنوع در محیط کاری اشاره کرد.

دکتر مرجانی همچنین در سخنانش راهکارهایی برای شناسایی افراد مستعد برای پست‌های مدیریتی، ماندگاری آنها، ایجاد انگیزه و ارتقا کارکنان، توسعه ظرفیت‌ها و قابلیت‌های شایستگی ، تربیت مدیران انسانی حرفه‌ای و... ارائه داد.

برگزاری سه کارگروه تخصصی


در روز اول پانزدهمین گردهمایی سراسری مدیران پشتیبانی واحدهای سازمانی جهاددانشگاهی سه کارگروه تخصصی تحت عنوان امور مالی و سرمایه‌گذاری در جهاددانشگاهی؛ نظام مدیریت عملکرد در این نهاد و بودجه‌ریزی و نظام بهره‌وری در جهاددانشگاهی برگزار شد.

تهدیدهایی که ازنظر قوانین برای جهاددانشگاهی وجود دارد و مانع انعطاف‌پذیری این نهاد می‌شود و همچنین لزوم سرمایه‌گذاری برای خلق ثروت و ارزش‌افزوده ازجمله موارد مطرح‌شده در کارگروه امور مالی و سرمایه‌گذاری جهاددانشگاهی بود.

در کارگروه نظام مدیریت عملکرد در جهاددانشگاهی نیز تأکید شد که مدیریت عملکرد باید به‌صورت تدریجی در سازمان دنبال شود. تدوین استانداردهایی برای اجرای نظام جبران خدمات از دیگر موارد مطرح‌شده در این کارگروه بود.

همچنین حرکت به سمت بودجه‌ریزی عملیاتی در جهاددانشگاهی نیز از مهم‌ترین نکات مطرح‌شده در کارگروه تخصصی بودجه‌ریزی و نظام بهره‌وری بود. در این کارگروه از بهره‌وری به‌عنوان حلقه مفقوده در کشور نام‌برده شد و تأکید گردید باید در مجموعه جهاددانشگاهی تفکر استراتژیک داشته باشیم.

پانزدهمین گردهمایی سراسری معاونان پشتیبانی واحد سازمانی جهاددانشگاهی فردا پنجشنبه ۴ اسفندماه با بررسی سامانه‌های تحول جهاددانشگاهی؛ وضعیت بیمه‌های تکمیلی و رفاهی اعضای نهاد و جمع‌بندی مطالب مطرح‌شده به کار خود پایان می‌دهد.

کلید واژه ها: معاونت پشتیبانی آقاسیدی دکتر آقا سیدی جهاددانشگاهی پشتیبانی تعالی سرمایه انسانی پیشرفت


نظر شما :