برگزاری نشست تقدیر از شرکت کنندگان در فراخوان مدیر بودجه

۰۸ بهمن ۱۴۰۲ | ۱۹:۲۸ اخبار عمومی تاپ خبر
آقاسیدی معاون پشتیبانی و مدیریت منابع روز سه شنبه ۱۴۰۲/۱۰/۱۹ در سالن جلسات معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع از شرکت‌کنندگان در فراخوان مدیر بودجه تقدیر کرد.
برگزاری نشست تقدیر از شرکت کنندگان در فراخوان مدیر بودجه

در نشستی که صبح روز سه شنبه مورخ 19/10/1402 در محل سالن جلسات معاونت پشتیبانی و مدیریت منابع و با حضور شرکت کنندگان در فراخوان مدیر بودجه برگزار شد، آقاسیدی، معاون پشتیبانی و مدیریت منابع ضمن قدردانی از برگزاری چنین فراخوانی، این اقدام را گامی مثبت و بزرگ در انتخاب افراد لایق و شایسته‌ برشمرد و از ایجاد «شغل ترکیبی» در حوزه‌های مختلف جهاددانشگاهی دانست.

لطفی کیا، سرپرست دفتر بودجه، تشکیلات و روشها ضمن خوش آمدگویی به حاضران گفت: با تاکید بر اهمیت ارتباط دو حوزه برنامه ریزی و بودجه، به منظور توسعه جهاددانشگاهی، عدم شکل گیری شبکه‌های درون ساختاری و گسست ساختاری را علت اصلی این کمبود دانستند.

در این نشست، لطفی کیا با اشاره به لزوم اضافه شدن نیروی جدید به بخش بودجه‌ریزی گفت: عدم وجود تیم نظارتی و شبکه‌سازی، سبب فقدان کنترل موثر در حوزه فعالیتی بودجه این نهاد شده است.

در ادامه این نشست، اعضای شرکت کننده در فراخوان جذب مدیر بودجه، ضمن ابراز رضایت از ایجاد چنین فرصت های شغلی و لزوم گسترش آن به همه حوزه های جهاددانشگاهی، به ارائه نظرات خود پیرامون آزمون پرداخته و پیشنهاداتی را در راستای شبکه‌سازی مؤثر در جهاددانشگاهی مطرح نمودند.

شرکت کنندگان با اشاره به مشکلات موجود در واحدهای سازمانی، خواهان نظارت جدی تر بر سیستم بودجه‌ریزی شدند و در ادامه اعضای حاضر در جلسه به بیان کاستی های نظام مدیریتی جهاد پرداخته و عدم وجود مکانیزم ارزیابی عملکرد بودجه و نبود زمان کافی برای پیش بینی بودجه سال آینده را از مشکلات اصلی بخش بودجه‌ریزی اعلام کردند.

در ادامه لطفی کیا گفت: در گذشته، انتخاب مدیران براساس شناخت شخصی افراد صورت می‌گرفت اما درحال حاضر برای تحقق عدالت، از ابزارهای ارزیابی نظیر مصاحبه و آزمون استفاده می شود تا افراد برتر شناسایی و انتخاب شوند.

در انتهای نشست، سرپرست دفتر بودجه، تشکیلات و روشها به طرح انتخاب «ارزیاب حرفه ای بودجه» از بین شرکت‌کنندگان در فراخوان، از طریق نظام شایسته گزینی به منظور نظارت بیشتر بر نحوه ی هزینه کرد واحدهای سازمانی خبر داد، همچنین مقرر شد یک گروه مجازی در بستر پیام رسان بله جهت استفاده از ظرفیت شرکت‌کنندگان در فراخوان تشکیل گردد تا شاهد هم افزایی بیشتر و انتقال تجارب ارزنده این عزیزان در حوزه بودجه‌ریزی باشیم.

کلید واژه ها: بودجه جهاددانشگاهی


نظر شما :