امضای موافقت‌نامه اعتبارات تملک و دارایی استان‌ها میان واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی و سازمان برنامه و بودجه کشور.

۱۱ مهر ۱۴۰۳ | ۱۵:۲۶ تاپ خبر
در راستای تقویت زیرساخت‌های تحقیقاتی در استان‌های کشور، با همکاری دفتر بودجه، تشکیلات و روشها، برخی از واحدهای سازمانی موفق به مبادله موافقت نامه با سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان‌های مربوطه در حوزه تامین زیرساخت های موردنیاز فناوری به ویژه بخش درمان شده اند. این موافقت‌نامه ها شامل تکمیل و تجهیز مراکز درمانی ناباروری و احداث پارک‌ها و مراکز علمی، فناوری و نوآوری رشد در استان‌های تهران، البرز، کرمانشاه و اردبیل است.
امضای موافقت‌نامه اعتبارات تملک و دارایی استان‌ها میان واحدهای سازمانی جهاد دانشگاهی و سازمان برنامه و بودجه کشور.

به گزارش گروه برنامه ریزی و بودجه ، در چارچوب اعتبارات تملک و دارایی استان تهران، پارک علوم و فناوریهای نرم و صنایع فرهنگی، سازمان صنعتی شریف و سازمان شهید بهشتی از این اعتبارات بهره‌مند خواهند شد. همچنین در سایر استان‌ها نیز پارک علوم و فناوری کرمانشاه، پارک علوم و فناوری البرز، واحد اردبیل و واحد کرمانشاه از منابع این موافقت‌نامه برای تکمیل و توسعه طرح‌های علمی و درمانی استفاده خواهند کرد.

این پروژه‌ها با هدف توسعه زیرساخت‌های علمی، فناوری و درمانی در مناطق مختلف کشور طراحی شده‌اند. بر اساس این موافقت‌نامه، طرح‌هایی نظیر تکمیل و تجهیز مراکز درمانی جهاد دانشگاهی، احداث و تکمیل پارک‌ها و مراکز علمی و فناوری، و تامین تجهیزات درمانی و تعمیرات بیمارستان ها در دست اقدام است.

 

**جزئیات پروژه‌ها**: 

- پارک علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی، سازمان صنعتی شریف و سازمان شهید بهشتی عنوان طرح احداث و تکمیل پارکها و مراکز علمی، فناوری و نوآوری رشد از اعتبارات تملک و دارایی استان تهران بهره‌مند خواهند شد. 

- پارک علوم و فناوری‌های کرمانشاه  و واحد سازمانی کرمانشاه با عنوان طرح تکمیل و تجهیز مراکز درمانی جهاددانشگاهی موافقت نامه منعقد نموده اند. 

- پارک علوم و فناوری‌های البرز با عنوان تکمیل ساختمان مرکز نوآوری و شتاب‌دهی سردار سلیمانی می باشد. 

- واحد اردبیل نیز با عنوان تامین تجهیزات درمانی و تعمیرات بیمارستان‌های مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان اردبیل منعقد شده است.


آقای دکتر لطفی کیا مدیرکل دفتر بودجه، تشکیلات و روشها، در این خصوص اظهار داشت: «این همکاری گامی بزرگ در جهت توسعه زیرساخت‌های فناورانه و مراکز درمانی در سطح کشور است و امیدواریم شبکه جهاد دانشگاهی با استفاده از ظرفیت های موجود در قانون بودجه سال
۱۴۰۳ جهت اجرای این قبیل پروژه‌ها، شاهد ارتقاء سطح علمی و بهبود خدمات درمانی در استان‌های مختلف باشیم و همچنین  این پروژه‌ها می‌توانند به رشد و توسعه علمی، فناوری و بهبود خدمات درمانی در کشور کمک شایانی کند.»


نظر شما :