پیشنهادات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ تهیه و تنظیم به سازمان برنامه و بودجه کل کشور ارسال شد.

۱۶ مهر ۱۴۰۳ | ۱۱:۱۲ اخبار عمومی تاپ خبر
در راستای تحقق اهداف مندرج در سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به‌ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و احکام قانون برنامه هفتم پیشرفت، پیشنهادات و برنامه‌های سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند. این بخشنامه بر اساس سه سرفصل اصلی "تبیین شرایط اقتصاد کلان"، "رویکردهای کلان" و "اجرای لایحه بر اساس احکام قانون برنامه هفتم" تنظیم شده است.
پیشنهادات لایحه بودجه سال ۱۴۰۴  تهیه و تنظیم به سازمان برنامه و بودجه کل کشور ارسال شد.

بر اساس بخشنامه اعلامی از سوی دولت ، کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور موظف شده‌اند که در راستای تحقق اهداف مندرج در سند چشم‌انداز و سیاست‌های کلی نظام ابلاغی مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، به‌ویژه سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و احکام قانون برنامه هفتم پیشرفت، پیشنهادات و برنامه‌های سالانه خود را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند. این بخشنامه بر اساس سه سرفصل اصلی "تبیین شرایط اقتصاد کلان"، "رویکردهای کلان" و "اجرای لایحه بر اساس احکام قانون برنامه هفتم" تنظیم شده است.
در این راستا به منظور بهره برداری در پیشنهادات لایحه 1404، موضوعات مرتبط تبصره های قانون بودجه سال 1403 کل کشور با مفاد قانون برنامه پنجساله توسعه هفتم پیشرفت جمهوری اسلام ایران مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت و تبصره و بندهای که در آن شبکه جهاددانشگاهی می تواند نقش به سزایی داشته باشد را در حوزه‌های درمانی، فرهنگی، پژوهشی، اشتغال، فناوری و نوآوری، تحقیقاتی، صندوق‌های دانشجویی و دانشگاه‌های تابع به عنوان پیشنهادات کلیدی مطرح شدند.


گروه برنامه ریزی و بودجه و تشکیلات، روش‌ها اعلام کرد، تعداد ۶ اصلاحیه در بندها و تبصره‌های قانون برنامه بودجه کشور، به همراه ۱ پیشنهاد با احصاء مفاد قانونی مرتبط در برنامه پنج ساله توسعه هفتم، طبق تکمیل فرم‌های از پیش تعیین‌شده به سازمان برنامه و بودجه ارسال شده است.و همچنین در این خصوص اظهار داشتند: پیشنهادات و اصلاحات، فرآیند تهیه و تنظیم لایحه بودجه سال ۱۴۰۴ وارد مرحله‌ای حساس شده است. پس از بررسی دقیق این پیشنهادات توسط کارگروه های تخصصی در سازمان برنامه و بودجه ، لایحه نهایی برای تصویب به مجلس شورای اسلامی ارائه خواهد شد.


نظر شما :