شرح وظایف کارشناس پی‌گیری و نظارت بر طرح‌ها

تعداد بازدید:۳۹۳۴

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پژوهش و فناوری)

عنوان واحد سازمانی : اداره راهبری و مدیریت پروژه ها

کد واحد سازمانی : 1-2-2

عنوان پست سازمانی : کارشناس پی‌گیری و نظارت بر طرح‌ها

شماره پست: (22104)

  1. انجام اقدامات کارشناسی جهت پیاده سازی نظام کنترل و مدیریت پروژه در حوزه معاونت
  2. پیگیری ابلاغ دستورالعمل و نظام مدیریت و کنترل پروژه ها به واحد ها و مدیران پروژه ها
  3. جمع آوری، تنظیم، آماده سازی و ثبت آمار و اطلاعات پروژه ها وفق دستورالعمل‌های مربوطه و بروز رسانی وضعیت پروژه ها به صورت دوره‌ای و زمانبندی شده
  4. برگزاری جلسات هماهنگی با نمایندگان هر یک از پروژه ها جهت ثبت و بهنگام سازی اطلاعات و گزارشات
  5. تجزیه و تحلیل آمار و اطلاعات دریافتی و ارائه گزارشات ادواری از روند پیشرفت پروژه ها به مسئولین مربوطه
  6. مقایسه عملکرد واقعی و برنامه‌ریزی شده پروژه ها و تهیه گزارشات مربوط به تاخیرهای موجود و استخراج دلایل عدم تحقق طرح ها و گزارش آن به واحدها و مسئولین مربوطه
  7. ساماندهی، ثبت، نگهداری و پردازش اطلاعات تخصصی مورد نیاز پروژه ها با بهره گیری از ابزار های نرم افزاری موجود
  8. اقدام جهت ایجاد جریان مستمر آمار و اطلاعات پروژه‏ها به صورت دقیق و صحیح و در زمان مناسب جهت بهره برداری توسط ذینفعان
  9. برقراری ارتباط مستمر با مدیران و واحد های مربوطه جهت جمع آوری و ثبت اطلاعات پروژه ها
  10. ایجاد آرشیو مناسب از سوابق پروژه های حوزه معاونت
  11. ارائه گزارشات کارشناسی، تحلیلی و آماری از وضعیت پروژه‌های حوزه معاونت به مسئولین مربوطه حسب درخواست ایشان
  12. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی ،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه و اینترنت، آشنایی با روش های برنامه ریزی و مدیریت پروژه و نرم افزارهای تخصصی مربوطه، مهارتهای گزارش نویسی و گزارش دهی

رشته های تحصیلی مرتبط: