شرح وظایف مدیر کل امور مالی و ناظر مالی (ذیحساب)

تعداد بازدید:۵۶۰۷

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و مدریت منابع)

عنوان واحد سازمانی : اداره کل امور مالی

کد واحد سازمانی : 2-6

عنوان پست سازمانی : مدیر کل امور مالی و ناظر مالی (ذیحساب)

شماره پست: (62001)

 

  1. مدیریت تهیه و تدوین آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌های و قوانین و مقررات مالی و پیگیری تایید و تصویب آنها
  2. نظارت بر حسن اجرای کلیه قوانین و مقررات مالی و حسابداری در مجموعه جهاد دانشگاهی
  3. پیگیری و نظارت بر ثبت و نگهداری بموقع حسابها، دفاتر و اسناد جهاد دانشگاهی در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه
  4. پیگیری و اقدام جهت طراحی و پیاده سازی سیستم یکپارچه مالی و حسابداری در مجموعه جهاد دانشگاهی
  5. اتخاذ تدابیر لازم در زمینه اعمال کنترل‌های مناسب و حسابرسی در سطح جهاد دانشگاهی
  6. تجزیه و تحلیل اطلاعات و گزارشات مالی مربوط به فعالیت‌های جهاد دانشگاهی و ارایه مشاوره مالی و تصمیم سازی جهت مسئولین مربوطه
  7. نظارت بر فعالیت های مالی واحدها، سازمانها، مراکز تابعه جهاد دانشگاهی و ارایه مشاوره و راهنمایی‌های لازم
  8. مدیریت امور نقدینگی، اموال و دارایی های جهاد دانشگاهی
  9. پیگیری تلفیق و جمع بندی حسابها و گزارشات مالی در مجموعه جهاد جهت انعکاس به مسئولین مربوطه
  10. مدیریت امور دریافت و پرداخت منابع مالی و اعتباری از/به جهاد دانشگاهی
  11. تجزیه و تحلیل صورتهای مالی واصله از واحدها و ارائه گزارشات توجیهی و عملکردی به مسئولین مربوطه
  12. تلاش و پیگیری در زمینه تأمین منابع مالی و اعتباری مورد نیاز جهاد دانشگاهی از مراجع ذیربط
  13. ارایه گزارشات تحلیلی و مدیریتی و تصمیم‌سازی در خصوص برنامه‌ها و عملکرد مالی مجموعه جهاد دانشگاهی در برش‌های مختلف زمانی، موضوعی و به تفکیک واحدها به مسئولین و مراجع مربوطه
  14. بررسی و تایید اسناد و مدارک مالی حسابها، گزارشات و صدور دستورات لازم در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه
  15. کنترل و نظارت برانطباق کلیه عملیات مالی، حسابداری و حسابرسی در مجموعه جهاد دانشگاهی با قوانین و مقررات مربوطه
  16. رسیدگی به تعهدات مالی و قراردادی و صدور دستور پرداخت/عدم پرداخت در چارچوب مقررات مربوطه
  17. حضور و مشارکت در جلسات، نهادها و سازمانهای  مرتبط جهت مدیریت و هماهنگی امور مالی و اعتباری جهاد
  18. پیگیری و هماهنگی جذب و تامین منابع مالی، بودجه و اعتبارات از مراجع ذیربط
  19. نظارت بر تهیه، تدوین و تلفیق گزارشات و صورت های مالی واحدها، سازمانها، مراکز و شرکت های تابعه جهت ارائه به مقامات و مراجع ذیربط
  20. مدیریت و سازماندهی امور انبار
  21. مدیریت امور اموال و دارایی ها در مجموعه جهاددانشگاهی
  22. نظارت و ایجاد هماهنگی بین ادارات و قسمت های تابعه
  23. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با اینترنت و رایانه، مهارتهای مدیریتی و راهبری، آشنایی با امور مالی و ذیحسابی، آشنایی با قوانین و مقررات مالی و حسابداری

رشته های تحصیلی مرتبط: