شرح وظایف معاون هماهنگی و امور مجلس

تعداد بازدید:۲۷۰۳

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت هماهنگی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : معاونت هماهنگی و امور مجلس

کد واحد سازمانی : 5

عنوان پست سازمانی : معاون هماهنگی و امور مجلس

شماره پست: (50001)

  1. تدوین سیاستها و خط مشی های کاری حوزه معاونت
  2. مدیریت و نظارت بر حسن اجرای طرح ها و برنامه های حوزه معاونت
  3. مدیریت و راهبری طرحها و ماموریت های ویژه و ملی با هماهنگی سایر حوزه هاو معاونت های تخصصی مربوطه 
  4. همکاری و مشارکت در یکپارچه سازی و اعمال هماهنگی در برنامه ها، عملکردها و تخصیص منابع، امکانات و تجهیزات به واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز تحت پوشش شبکه جهاد دانشگاهی
  5. توسعه‌و‌تقویت تعاملات‌کاری‌ و برقراری ارتباط مستمر با دولت ‌و مجلس در راستای محقق‌سازی اهداف و راهبردهای جهاد
  6. ساماندهی و مدیریت ساختار شبکه جهاد دانشگاهی و زمینه سازی گروه بندی، رده بندی و توسعه ارتباطات فی ما بین واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز تابعه
  7. تشکیل و راهبری ستاد پیگیری‌های ویژه در مواقع خاص به منظور هماهنگی فعالیت‌های اضطراری در چارچوب وظایف محوله، با همکاری معاونت‌های ذیربط جهاددانشگاهی و دستگاه‌های اجرایی خارج از مجموعه
  8. شناسائی و تشخیص خلأهای قانونی جهاد دانشگاهی اعم از موضوعات داخلی و خارجی جهاد و تصمیم‌سازی جهت مسئولین مربوطه با همکاری و مشارکت سایر حوزه های تخصصی
  9. راهبری و مدیریت نظام برنامه‌ریزی و ارزیابی عملکرد در شبکه جهاد دانشگاهی
  10. مدیریت نظام تولید، ثبت، پردازش و جریان مستمر آمار و اطلاعات در مجموعه جهاد دانشگاهی
  11. پیگیری و هماهنگی برقراری ارتباط دو/چند جانبه کاری و تخصصی فی مابین سازمانها و واحدهای جهاددانشگاهی با مراکز، سازمانها و صنایع داخلی و خارجی
  12. مدیریت و هماهنگی امور رؤسا و مدیران واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز تابعه
  13. توسعه همکاری ها و تعاملات تجاری جهت معرفی توانمندی های تخصصی و خدمات جهاددانشگاهی به سایر سازمانها و مراجع مرتبط حسب نیاز
  14. متوازن سازی، یکپارچه سازی و اعمال هماهنگی در طرح ها، برنامه ها و اقدامات واحدها، سازمانها، شرکتها، موسسات و مراکز تابعه جهاد
  15. راهبری و مدیریت کمیته ها و شوراهای تخصصی برنامه ریزی، نظارت و کنترل و فناوری اطلاعات در حوزه معاونت
  16. بازدیدوسرکشی از واحدها،پژوهشکده‌ها،موسسات،شرکتها و مراکز تابعه و ارائه گزارشات مدیریتی به مقام مافوق
  17. کنترل و نظارت بر اجرای برنامه های توسعه واحدها، پژوهشکده ها، سازمانها و مراکز تابعه جهاددانشگاهی
  18. برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در خصوص مدیریت یکپارچه منابع اطلاعات در شبکه جهاددانشگاهی
  19. برقراری ارتباط و رایزنی با سازمانها، نهاد ها و مسئولین مختلف جهت محقق سازی ماموریت و اهداف مجموعه
  20. انجام سایر امور محوله از جانب رئیس جهاد دانشگاهی

 

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری:15 سال

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

تسلط به زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه و اینترنت، مهارتهای مدیریتی، برنامه ریزی و سیاست گذاری، مهارت های خلاقیت، نوآوری و حل مساله، مدیریت بحران، تصمیم گیری و تصمیم سازی، مدیریت پروژه، آشنایی با مباحث حقوقی و قوانین و مقررات کسب و کار، آمار و فناوری اطلاعات

رشته های تحصیلی مرتبط: