اساسنامه پارک علم و فناوری واحد کرمانشاه

تعداد بازدید:۲۰۳۵

مقدمه:

پارک‌های علم و فناوری به عنوان نهادی اجتماعی - اقتصادی موثر در امر توسعه فناوری و به تبع آن، توسعه اقتصاد دانش‌بنیان واشتغال‌زایی تخصصی برای استقرار و حضور حرفه‌ای شرکت‌های فناور کوچک و متوسط، واحدهای تحقیق و توسعه صنایع و موسسات پژوهشی که در تعامل سازنده با یکدیگر و با سایر نقش‌آفرینان نظام زیست بوم نوآوری به فعالیت‌های فناوری اشتغال دارند، تأسیس می‌شوند در این راستا پارک علم و فناوری کرمانشاه وابسته به جهاد دانشگاهی (به عنوان سازمان موسس) ‌براساس مجوز شماره 2400 مورخ 23/03/1386 شورای گسترش آموزش عالی تأسیس و مطابق مفاد این اساسنامه‌، مصوبات هیأت امنای سازمان مؤسس و قوانین، ضوابط و مقررات مربوطه اداره می‌شود.

 

ماده 1ـ تعاریف

1-1 وزارت: منظور"وزارت علوم، تحقیقات و فناوری" است؛

1-2  معاونت: منظور "معاونت پژوهش و فناوری" وزارت است؛

1-3    شورای گسترش: منظور "شورای گسترش و برنامه‌ریزی آموزش عالی" وزارت است.

1-4 کمیسیون: منظور "کمیسیون پژوهش و فناوری" شورای گسترش است.

1-5 پارک: منظور پارک علم و فناوری است. پارک مؤسسه‌ای پژوهشی و فناوری است که بوسیله متخصصین حرفه‌ای مدیریت می‌شود و به منظور افزایش ثروت درجامعه از طریق ارتقاء فرهنگ نوآوری و رقابت سازنده میان شرکت‌ها و واحدهای فناور حاضر در پارک و مؤسسه‌های متکی بر علم و دانش تأسیس می‌شود. برای دستیابی به این هدف، پارک جریان توسعه فناوری را در میان دانشگاه‌ها،  مؤسسه‌های تحقیق و توسعه، شرکت‌های خصوصی و بازار به حرکت انداخته و مدیریت می‌کند و رشد شرکت‌های متکی برنوآوری را از طریق کانون‌های خلاقیت و شکوفایی، مراکز رشد، شتاب‌دهنده‌ها، مراکز نوآوری و فرآیندهای زایشی تسهیل می‌کند. پارک‌ علاوه بر فضاهای کاری و امکانات با کیفیت بالا، خدمات با ارزش افزوده دیگری را فراهم می‌کند و در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. منظور از پارک در این اساسنامه پارک علم و فناوری کرمانشاه است.

6-1 سازمان مؤسس: منظور جهاد دانشگاهی است که مسئولیت تاسیس و اداره پارک را بر عهده دارد.

7-1 هیأت امنا: منظور "هیأت امنای سازمان موسس پارک" است.

8-1 کمیسیون دائمی: منظور کمیسیونی است که ذیل هیأت امنا به بررسی و تنظیم بودجه تفصیلی اعتبارات هزینه‌ای، تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اختصاصی و ساختار تشکیلاتی و همچنین بررسی گزارش عملکرد سالانه  و سایر موارد ارجاعی می‌پردازد.

9-1 واحدهای فناور: منظور شرکت‌ها، مؤسسات، واحدهای تحقیق و توسعه و یا سایر اشخاص حقوقی و همچنین گروه‌ها و هسته‌های فناور فاقد هویت حقوقی تحت پوشش یا مستقر در پارک، یا مراکز رشد یا سایر بخش‌های وابسته به پارک هستند که در چارچوب ضوابط مربوطه در پارک و یا زیر مجموعه های آن پذیرفته و استقرار یافته‌اند و هویت حقوقی مستقل از پارک دارند. واحدهای فناور با توجه به اساسنامه و یا سایر اسناد قانونی خود در زمینه کسب و کار با محوریت یک ایده نو و یا مستخرج از تحقیقات کاربردی و توسعهای، طراحی مهندسی، مهندسی معکوس، انتقال و مدیریت فناوری و یا ارائه خدمات تخصصی کسب و کار (از فناوری تا بازار) به منظور تجاری‌کردن نتایج تحقیقات فعالیت می‌کنند. این تعریف با رعایت قوانین و مقررات مربوط، شامل شرکت‌ها و مؤسسات خارجی نیز می­شود.

1-10 مرکز رشد: منظور "مرکز رشد واحدهای فناور" وابسته به پارک است. این مرکز با ارائه خدمات حمایتی، از ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا یا تازه تاسیس توسط کارآفرینان و نوآوران که با اهداف اقتصادی در زمینه‌های فناورانه و نوآورانه فعالیت می‌کنند، پشتیبانی می‌کند.

1-11 پردیس‌های تخصصی: منظور واحدهایی از پارک هستند که در یک زمینه تخصصی یا در یک حوزه جغرافیایی مشخص در استان محل فعالیت پارک استان کرمانشاه تأسیس می‌شوند.

 

ماده2- اهداف پارک:

2-1 فراهم کردن بسترهای لازم برای استقرار واحدهای فناور و شرکت های دانش بنیان و اشتغال دانش‌آموختگان

2-2 توانمندسازی اقتصادی و افزایش رقابت‌پذیری واحدهای فناور در زمینه فعالیت پارک

2-3 توسعه کارآفرینی و حمایت از ایجاد و توسعه واحدهای فناور نوپا و نوآوردر زمینه فعالیت‌ پارک

2-4 توسعه فناوری و نوآوری و حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کارهای دانش‌بنیان؛

2-5   تجاری‌سازی نتایج تحقیقات و ثروت آفرینی مبتنی بر علم و فناوری؛

2-6   ایجاد ارتباط مراکز علمی و پژوهشی با بخشهای اقتصادی جامعه؛

2-7  تحقق ارتباط علمی و اجرایی با پژوشگاه ها، پژوهشکده ها، گروه های خدمات تخصصی، دانشگاه ها و موسسات  آموزش عالی سازمان موسس به منظور تجاری سازی فناوری های به بلوغ رسیده

2-8. انتقال و جذب دانش فنی و سرمایه های داخلی و بین المللی؛

 

ماده 3- وظایف و اختیارات پارک:

3-1      جذب و پذیرش واحدهای فناور همسو با زمینه فعالیت پارک و نظارت و ارزیابی بر فعالیت آنها؛

3-2      ارائه خدمات و مشاوره‌های مورد نیاز به واحدهای فناور؛

3-3      کمک به افزایش حضور و مشارکت تخصصی واحد‌های فناور در سطح ملی و بین‌المللی؛

3-4      حمایت مالی و ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه فناوری و جلب سرمایه‌گذاری در واحدهای فناور؛

3-5      ایجاد بستر مناسب برای فعالیت و استقرار واحدهای تحقیق و توسعه دولتی و غیردولتی داخلی و خارجی در پارک؛

3-6 جلب و سازماندهی توانایی‌ها و امکانات موجود در منطقه و سازمان موسس در راستای مأموریت و اهداف پارک؛

3-7 ایجاد زمینه لازم برای فعالیت مشترک بین واحدهای فناور آن با پارک و واحدهای فناور کشورهای خارجی؛

3-8 ایجاد زمینه مناسب برای حضور و همکاری واحدهای فناور  و کشورهای خارجی در پارک؛

3-9 ایجاد هماهنگی و همکاری لازم با دانشگاه ها و موسسات آموزشی، پژوهشی و فناوری داخلی و خارجی ، دستگاه‌های اجرایی ، سازمان ها، نهادها و کلیه بخش های اقتصادی دولتی و غیر دولتی برای توسعه فعالیت ها؛

3-10 کمک به توسعه بازار محصولات و فناوریهای واحدهای فناور از طریق انعقاد قراردادهای اجرایی، خدماتی، مطالعاتی، پژوهشی، توسعه فناوری و یا فروش محصول/ خدمت با کارفرمایان بیرونی و واگذاری اجرای آنها به واحدهای فناور مربوطه .

تبصره 1:  تملک سهام واحدهای فناور با رعایت سقف تملک 25% برای پارک بلامانع است.

تبصره 2: انجام فعالیت‌های زیر توسط پارک ممنوع است:

الف) استخدام عضو هیأت علمی (همکاری اعضای هیأت علمی سایر مؤسسات آموزشی و پژوهشی با حفظ مسئولیت‌های آموزشی و پژوهشی و پست سازمانی در مؤسسات ذیربط و رعایت ضوابط و مقررات، با پارک و یا مأموریت آنها به پارک برای انجام مسئولیت‌های مورد نظر پارک یا تصدی پست‌های مدیریتی پارک بلامانع است)؛

ب) انعقاد و یا اجرای قراردادهای اجرایی، خدماتی، مطالعاتی، پژوهشی و یا فروش محصول/خدمت به استثنای قراردادهای مرتبط با زمینه طراحی، بهبود و توسعه پارک‌ها، مراکز رشد و سایر زیرساخت­های توسعه فناوری و همچنین قراردادهایی که برای اجرا توسط واحدهای فناور و ارجاع به آنها، منعقد می‌شوند.

ج) پرداخت هرگونه کمک و تسهیلات مالی مستقیم و غیرمستقیم به واحدهای فناور دولتی به استثنای امکان بهره برداری از زیرساخت‌ها با حفظ مالکیت پارک در چارچوب آیین‌نامه مربوط.

تبصره 3: اعضای ستادی پارک شامل مدیران و کارکنان ستاد در زمان تصدی مسئولیت نمی‌توانند سهامدار، عضو هیأت مدیره و مدیرعامل هیچ یک از واحدهای فناور و خدماتی پارک مربوطه باشند. عضویت در هیات مدیره واحدهای فناور به عنوان نماینده سهام سازمان موسس و یا پارک بلامانع است.

 

ماده 4- محل و محدوده زمانی فعالیت پارک:

محل اصلی فعالیت پارک در استان کرمانشاه است و آدرس سایت اصلی: کرمانشاه، سه راه 22 بهمن، ساختمان جهاددانشگاهی، طبقه چهارم می‌باشد و محدوده زمانی فعالیت پارک از زمان تشکیل تا زمان اعتبار مجوز پارک است.

تبصره 1 : توسعه فعالیت‌های پارک در راستای ماموریت های سازمان موسس در استان محل فعالیت و در بیرون از محل اصلی، در قالب ایجاد مرکز رشد/ پردیس/ شتاب دهنده/ مراکز خدمات تخصصی/ مراکز نوآوری و شکوفایی با رعایت ضوابط و مقررات مربوطه پس از تایید هیات امناء و اخذ موافقت معاونت پژوهش و فناوری وزارت عتف برای مرکز رشد و مجوز شورای گسترش برای پردیس امکان پذیر است.

تبصره 2 : مجوز شورای گسترش برای تاسیس پارک به منزله داشتن مجوز فعالیت در رشد واحدهای  فناور نوپا در قالب مرکز رشد جامع است و پارک‌ نیاز به اخذ مجوز مجزاء برای راه‌اندازی این مرکز رشد ندارد. در صورت نیاز به ایجاد و راه‌اندازی مراکز رشد تخصصی و یا مراکز رشد مشترک با همکاری دستگاه‌ها، مراکز آموزش عالی و پژوهشی، اخذ مجوز مستقل برای این مراکز الزامی است.

تبصره3: پارک می‌تواند در مراکز رشد مستقل و خارج از سایت اصلی خود مانند مراکز رشد مستقر در شهرستان‌ها حسب ضرورت، نسبت به استقرار شرکت‌های رشد یافته جوان یا پسارشدی در فضایی حتی‌الامکان مجزا از مرکز رشد و با حفظ ماهیت و برنامه‌های مرکز رشد، اقدام نماید.

 

ماده 5- ارکان پارک عبارتند از:

5-1      هیات امناء؛

5-2      رئیس؛

5-3      هیأت رئیسه؛

5-4      شورای علمی و فناوری؛

 

ماده 6- هیات امنا:

هیات امنا پارک همان هیات امنای سازمان موسس است.

 

ماده 7- وظایف و اختیارات هیات امنای پارک:

  • تصویب خط مشی و سیاستهای مالی، اجرایی علمی و فناوری پارک

  • تصویب بودجه سالانه و تصویب ترازنامه و حساب سود و زیان پارک

  • تصویب آیین نامه مالی، اداری و استخدامی پارک

  • نظارت بر حسن اجرای وظایف پارک

  • تصویب طرحهای توسعه و گسترش پارک

  • تصویب ضوابط تحصیل اعتبار از بانکها و موسسات اعتباری

  • انحلال پارک

  • بررسی گزارش عملکرد سالانه پارک

  • بررسی و تصویب پیشنهاد تغییر یا اصلاح اساسنامه پارک

  • سایر مواردی که جزء وظایف هیات امنای است.

 

ماده 8 : کمیسیون دائمی

به منظور هماهنگی، هدایت و تسهیل در تصمیم گیری‌ها " کمیسیون دائمی هیات امنای پارک" تشکیل می‌شود وظایف این کمیسیون عبارتند از:

  • بررسی کارشناسی موضوعات در دستور کار هیات امنا

  • انجام امور محوله از سوی رئیس هیات امنا

  • ارائه نظرات مشورتی به رئیس هیات امنا و پارک سایر موارد درخواستی

8-1 جلسات کمیسیون با حضور حداقل شش نفر رسمیت می‌یابد و تصمیمات کمیسیون با رای اکثریت (نصف بعلاوه یک) اعضای حاضر در جلسه نافذ خواهد بود.

تبصره1: حضور رئیس و دبیر کمیسیون دائمی جهت رسمیت یافتن جلسه الزامی است.

8-2 جلسات کمیسیون دائمی در هر فصل حداقل یک بار تشکیل می‌شود دعوت نامه به همراه دستور جلسه توسط دبیر کمیسیون حداقل یک هفته قبل از تشکیل جلسه برای اعضا ارسال خواهد شد.

8-3 کمیسیون موظف است 30 روز قبل از تشکیل جلسه هیات امنا نسبت به دریافت پیشنهادات و بررسی لازم اقدام نموده و گزارش‌های لازم بهمراه مستندات را ده روز پیش از تشکیل جلسه هیات امنا به دبیر هیات امنا ارائه نماید.

 

ماده 9- ترکیب اعضا کمیسیون دائمی:

9-1 یک نفر با حکم رئیس هیات امناء پارک بعنوان رئیس کمیسیون دائمی

9-2 رئیس پارک بعنوان دبیر کمیسیون دائمی

9-3 دو نفر صاحبنظر پارک به پیشنهاد رئیس پارک و با تائید رئیس هیات امناء برابر ضوابط و مقررات سازمان موسس

  1.  

9-4 معاون فناوری پارک

9-5 نماینده وزارت علوم تحقیقات و فناوری

9-6 رئیس سازمان جهاددانشگاهی استان

9-7 یک نفر مشاور حقوقی بدون حق رای

9-8  حسب مورد از کارشناسان و خبرگان بدون حق رای دعوت به عمل خواهد آمد.

تبصره 1: احکام اعضای ماده 9 با حکم رئیس هیات امنا برای مدت چهار سال صادر می‌شود.

 

ماده 10- رئیس پارک:

رئیس پارک که نماینده قانونی پارک نزد مراجع حقیقی و حقوقی است با تایید رئیس هیات امناء برابر ضوابط و مقررات سازمان موسس و پس از هماهنگی با معاونت پژوهش و فناوری وزارت علوم،تحقیقات و فناوری و با حکم رئیس سازمان موسس به مدت 4 سال منصوب می شود و انتصاب مجدد وی صرفاً برای یک دوره متوالی بلامانع است .  

 

ماده 11 – وظایف و اختیارات رئیس پارک:

11-1 تهیه و پیشنهاد سیاست‌ها، خط مشی‌ها و برنامه راهبردی پارک برای طرح در هیأت امناء؛

11-2 پیشنهاد خط‌مشی، سیاست‌ها، معیارهای جذب، پذیرش، استقرار، نحوه حمایت و لغو مجوز استقرار واحدهای فناور به شورای علمی و فناوری برای تصویب در چارچوب مصوبات هیأت امناء؛

11-3 اداره کلیه امور پارک و نظارت بر حسن اجرای آن‌ها بر طبق اساسنامه و مصوبه‌های هیأت امنا؛

11-4 پیشنهاد ساختارسازمانی و تشکیلات پارک، تنظیم کلیه آئین‌نامه‌ها و همچنین تغییر و اصلاح آنها طبق ضوابط و مقررات مربوط به هیأت امناء برای طی مراحل قانونی؛

11-5 جذب و به‌کارگیری نیروی انسانی جهت انجام مأموریت‌های پارک در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛

11-6  انتصاب و عزل معاونان، مشاوران و مسئولان پارک براساس ساختار سازمانی و تشکیلات مصوب پارک؛

11-7 امضای قراردادها، اسناد تعهدآور، اسناد مالی، اداری، معافیت مالیاتی، گمرکی، بیمه ای،حقوقی و مکاتبات پارک در چارچوب ضوابط و مقررات مربوط؛

11-8    پیشنهاد تأسیس یا انحلال پردیس‌های تخصصی، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و انواع واحدهای دیگر مورد نیاز برای بحث و بررسی به شورای علمی فناوری؛

11-9ارایه گزارش عملکرد پردیس‌های تخصصی، مراکز رشد، مراکز خدمات علمی، فناوری، نوآوری و سایر واحدهای پارک به شورای علمی فناوری؛

11-10 استیفای منافع و حفظ حقوق پارک در مراجع قانونی (اعم از قضائی، اجرائی، اداری و...) و پاسخگویی به این مراجع به نمایندگی از پارک؛

11-11 اجرای مصوبات هیأت امناء در چارچوب قوانین و مقررات مربوط؛

11-12 صدور مجوز استقرار واحدهای فناور متقاضی در پارک و لغو آن پس از انجام تشریفات مربوطه؛

11-13 ارائه بودجه تفصیلی سالیانه پارک با رعایت مفاد آیین‌نامه مالی و معاملاتی به هیأت امناء و نظارت بر نحوه هزینه‌ کرد بودجه تخصیصی به پارک؛

11-14 نظارت و ارزیابی دائم بر فعالیت واحدهای فناور در چارچوب ضوابط و مقررات و ارائه گزارش به مراجع ذیربط؛

11-15 ارائه گزارش عملکرد سالیانه پارک به هیأت امناء،‌ سازمان موسس و وزارت؛

11-16 افتتاح کلیه حساب‌های بانکی و غیربانکی، تحصیل وام یا اعتبار، استقراض از بانک‌ها، سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسه‌های دولتی و غیردولتی و معرفی دارندگان حق امضای مجاز مطابق ضوابط و مقررات مصوب هیأت امناء.

11-17 پیگیری عملیات طراحی، اجرایی و عمرانی احداث و توسعه پارک.

تبصره1: رئیس پارک می‌تواند بخشی از وظایف و اختیارات اداری و مالی خود را با رعایت قوانین و مقررات مربوط، به معاونین پارک تفویض کند.

 

ماده 12- ترکیب هیأت رئیسه پارک:

12-1    رئیس پارک

12-2    معاونان پارک

12-3    یک تا سه نفر از مدیران ستادی پارک با حکم رئیس پارک

 

ماده 13- وظایف و اختیارات هیأت رئیسه پارک عبارتند از:

13-1    مشارکت در تدوین برنامه‌های راهبردی پارک به منظور ارائه و تصویب در هیأت امناء

13-2    فراهم کردن بستر لازم جهت تحقق اهداف برنامه‌های راهبردی پارک

13-3    فراهم آوردن بستر مناسب به منظور اجرایی کردن مصوبات هیأت امناء، آئین‌نامه‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی از سوی سازمان مؤسس و سایر مراجع ذیصلاح؛

13-4    مشارکت در تهیه آئین‌نامه‌ها، دستورالعمل‌ها، شیوه‌نامه‌ها، تشکیلات و سایر موارد ارائه شده از سوی معاونت‌ها به منظور تصویب و یا طرح در هیأت امناء و یا سایر مراجع ذیصلاح؛

13-5    مشارکت در تدوین بودجه سالیانه پارک به منظور ارائه و تصویب در هیأت امناء؛

13-6    کمک به تنوع بخشی به منابع مالی پارک از طریق جذب کمک‌های مردمی و افزایش درآمدهای اختصاصی از طریق ارائه خدمات تخصصی و فناوری و سایر منابع دیگر در چارچوب ضوابط و مقررات؛

13-7    مشارکت در ارزیابی و نظارت بر عملکرد حوزه‌های ستادی و واحدهای فناور؛

13-8    ایجاد هماهنگی لازم بین حوزه‌های مختلف پارک؛

13-9    تدوین آئین‌نامه داخلی هیأت رئیسه پارک؛

13-10  انجام سایر وظایف محوله از سوی هیأت امنا و رئیس پارک.

 

ماده 14– ترکیب شورای علمی و فناوری:

14-1 رئیس پارک (رئیس)

14-2    معاون امور فناوری پارک یا عنوان مشابه (دبیر)

14-3  نماینده وزارت

14-4    رئیس یا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه مادر استان

14-5 رئیس یا معاون پژوهش و فناوری دانشگاه های علوم پزشکی استان

14-6    یک نفر از مدیران پردیس‌ها و یا مراکز رشد وابسته به پارک

14-7    یک نفر از مدیران واحدهای فناور فعال پارک و یک نفر از مدیران دستگاه‌های اجرایی مرتبط با صنایع بزرگ استان

14-8    دو نفر صاحب‌نظر در امور فناوری

14-9    دو نفر از معاونین سازمان موسس

14-10  رییس سازمان جهاد دانشگاهی استان

تبصره 1: اعضای شورا با پیشنهاد رئیس پارک و حکم رئیس سازمان موسس برابر ضوابط و مقررات سازمان موسس به مدت 2 سال منصوب می‌شوند.

تبصره 2: جلسات شورای علمی و فناوری پارک با حضور حداقل دو سوم اعضا به شرط حضور رئیس شورا، رسمیت می‌یابد و تصمیم‌های آن با رأی اکثریت نصف به علاوه یک کل اعضای شورا معتبر است. همچنین رئیس پارک می‌توانند از کارشناسان و خبرگان مرتبط حسب مورد بدون حق رای به شورا دعوت نماید.

تبصره 3: شورای علمی و فناوری می‌تواند بخشی از وظایف مندرج در این ماده، مانند پذیرش و ارزیابی واحدهای فناور را در چارچوب دستورالعملی که تدوین می‌کند برون‌سپاری یا به یک مجموعه منتخب واگذار کند. در این صورت نظارت بر وظایف پیش‌بینی‌شده و تصویب نهایی آنها بر عهده شورای علمی و فناوری است.

 

ماده 15 – وظایف و اختیارات شورای علمی و فناوری پارک:

15-1    تدوین آئین نامه داخلی شورای پارک

15-2    ارایه خط مشی، سیاست‌ها و معیارهای جذب، پذیرش، حمایت، استقرار و لغو مجوز استقرار واحدهای فناور برای تصویب در هیأت امنا

15-3 بررسی و تصویب درخواستهای پذیرش واحدهای فناور متقاضی استقرار در پارک، نحوه حمایت از آنها و همچنین لغو صدور مجوز استقرار آنها

15-4    پیشنهاد تأسیس و انحلال پردیس‌ها، مراکز رشد و مراکز خدمات علمی، فناوری وانواع دیگر واحدهای مورد نیاز پارک به هیات امنا؛

 

ماده 16 - مقررات مالی و اداری:

پارک از نظر مقررات مالی و معاملاتی، تابع آیین نامه مالی و معاملاتی مصوب هیات امنا و از نظر مقررات اداری، استخدامی وتشکیلاتی، تابع آیین نامه استخدامی و سازماندهی و تشکیلات مصوب هیات امنا است.

 

ماده 17:  منابع مالی پارک:

    1. اعتبارات و کمک‌های بودجه عمومی کشور

    2. اعتبارات و کمک های بودجه‌های استانی و منطقه‌ای

    3. اعتبارات و کمک های سازمان موسس

    4. بودجه های اختصاص داده شده به پارک از محل اعتبارات عمومی دولت در قالب بودجه های سالیانه که به عنوان کمک تلقی می شود؛

    5. درآمد حاصل از فعالیت‌ها، خدمات و قراردادهای پژوهش و فناوری پارک و بازپرداخت حمایت‌های مالی و مشارکت در سهام شرکتها

    6. کمک‌ها و هدایای خیرین و سایر اشخاص حقیقی و حقوقی دولتی و غیردولتی؛

    7. سایر درآمدهای مجاز مورد تائید هیأت امنا

تبصره 1: سال مالی پارک عبارت است از یک سال شمسی که از اول فروردین ماه هر سال شروع و به پایان اسفند ماه همان سال ختم می شود.

تبصره 2: سازمان موسس موظف است آن بخش از منابع مالی فوق‌الذکر که اختصاصاً به پارک تعلق دارد یا تخصیص داده شده است (اعم از اعتبارات عمومی، درآمدهای اختصاصی یا کمک‌های اشخاص حقیقی و حقوقی)، بدون هیچ‌گونه دخل و تصرف در اختیار پارک قرار دهد

تبصره 3: سازوکار لازم برای اداره پارک با حداکثر استقلال عملیاتی از نظر مالی و اداری را در چارچوب آیین‌نامه‌های مصوب هیات امنا فراهم کرده و تفویض اختیارهای مورد نیاز را در اختیار رئیس پارک قرار دهد.

 

ماده 18- انحلال

18-1 پارک در موارد زیر پس از تصویب نهایی شورا منحل می‌شود:

الف) به پیشنهاد سازمان مؤسس و تأیید هیأت امناء؛

ب) در صورت تخلف از مقررات اساسنامه، مصوبات و ضوابط وزارت و سایر قوانین و مقررات جاری کشور به تشخیص وزارت با تایید هیات امنا؛

ج) از دست دادن شرایط ایجادی و یا عملکرد ضعیف به تشخیص وزارت با تایید هیات امنا؛

18-2 درصورت اعلام موافقت شورا با انحلال پارک، هیأت تصفیه‌ای مرکب از نماینده حقوقی سازمان مؤسس و رئیس پارک با رعایت مقررات قانونی در مدتی که شورا تعیین می‌کند امر تصفیه را به عهده خواهد داشت؛

18-3 در فرآیند تصفیه، سازمان مؤسس موظف است تمامی تعهدات پارک را در برابر وزارتخانه‌ها، مؤسسات دولتی، نهادهای عمومی غیردولتی، بانک‌ها، شهرداری‌ها، شرکت ها و واحدهای فناور مستقر در پارک و  سایر اشخاص حقیقی و حقوقی انجام دهد یا با توافق صاحبان حق، تعهدات پارک را بپذیرد و در صورت انحلال، مالکیت کلیه اموال منقول و غیرمنقول پارک متعلق به سازمان موسس می‌باشد.

 

ماده 19 – تغییر و اصلاح اساسنامه

هرگونه تغییر و اصلاح در این اساسنامه به پیشنهاد سازمان موسس و با تصویب هیأت امناء صورت خواهد گرفت.

 

ماده 20- این اساسنامه در 20 ماده و 14 تبصره در جلسه مورخ 05/04/1398 به تصویب هیات امنا پارک رسیده و جایگزین اساسنامه و اصلاحیه‌های قبلی می‌باشد.

 

کلیدواژه‌ها: کرمانشاه