کارشناس امور اداری
رشته شغلی : کارشناس امور اداری شماره تشخیص: 91
رسته : امور توسعه منابع انسانی
تعریف :
این عنوان دربرگیرنده پستهایی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق عهده دار مطالعه و بررسی و یا سرپرستی فعالیتهای مربوط به امور اداری و استخدامی اعم از تنظیم بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و پرسنلی براساس ضوابط و مقررات، تهیه و تنظیم گزارشهای اداری، امور جذب و گزینش نیروی انسانی، امور رفاهی، آموزش های بدو و حین خدمت، حقوق و مزایا و ... میباشند.
نمونه وظایف و مسئولیتها :
- برنامهریزی و اجرای فعالیتهای مربوط به گزینش و استخدام، انتصاب، نقل و انتقال، ارتقاء، خروج از خدمت و...
- همکاری در پیاده سازی طرحهای تشکیلاتی، تهیه شرح وظایف و پستهای سازمانی
- اخذ آمار و اطلاعات به هنگام درحوزه نیروی انسانی
- انجام فعالیتهای مربوط به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، سیستم ارزشیابی و پرداخت حقوق و مزایا
- تهیه و تنظیم پرسشنامهها، فرمها و سایر مدارک مورد نیاز برای انجام فعالیتهای مربوط
- نظارت بر اجرای نظام ارزیابی عملکرد کارکنان، تجزیه و تحلیل ارزیابیها و تهیه گزارش لازم
- تهیه گزارش کارشناسی و ادواری حسب مورد
- همکاری در تهیه و تنظیم برنامه و بودجه حوزه پشتیبانی
- تهیه و تنظیم پیشنویس آیین نامهها، دستورالعملها و بخشنامههای اداری
- نظارت بر اجرای بخشنامهها، آییننامهها، دستورالعملها و بخشنامههای اداری
- بررسی طرحهای پیشنهادی اداری
- برنامهریزی و اجرای کارگاههای آموزشی، همایشها و گردهماییها و ...
- بررسی و اظهارنظر در مورد سازماندهی و تشکیلات در حوزه مربوط
- بررسی و اظهارنظر در مورد طرحهای تجهیز حوزه مربوط
- شرکت در جلسات و شوراها و مجامع و...
- نظارت بر نحوه احتساب، سوابق تجربی و خدمتی اعضاء در داخل و خارج جهاد دانشگاهی
- نظارت بر نقل و انتقال و محاسبه سنوات و تاریخ بازنشستگی اعضاء
- همکاری در تدوین و اجرای برنامههای آموزش ضمن خدمت
- برنامهریزی و اجرای طرحهای مربوط به بهبود شرایط و محیط کار
- برنامهریزی و اجرای طرحهای مربوط به افزایش مزیتهای شغلی اعم از اعطای تسهیلات رفاهی، تسهیلات
درمانی، تسهیلات آموزشی
- مستندسازی امور اداری
شرایط احراز ازنظر تحصیلات و تجربه :
مطابق دستور العمل شرایط احراز
رشتههای تحصیلی مورد قبول:
رشته های مدیریت با گرایش های مختلف و سایر رشته ها، حسب مورد به تشخیص کمیته طبقهبندی مشاغل