کارشناس امور اداری

تعداد بازدید:۱۹۷۶۱

رشته شغلی : کارشناس امور اداری                                    شماره تشخیص: 91

رسته : امور توسعه منابع انسانی


 تعریف :

این عنوان دربرگیرنده پست‌هایی است که متصدیان آنها تحت نظارت مقام مافوق عهده دار مطالعه و بررسی و یا سرپرستی فعالیت‌های مربوط به امور اداری و استخدامی اعم از تنظیم بخشنامه ها و دستورالعمل های اداری و پرسنلی براساس ضوابط و مقررات، تهیه و تنظیم گزارشهای اداری، امور جذب و گزینش نیروی انسانی، امور رفاهی، آموزش های بدو و حین خدمت، حقوق و مزایا و ... می‌باشند.

 

نمونه وظایف و مسئولیتها :

-          برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های مربوط به گزینش و استخدام، انتصاب، نقل و انتقال، ارتقاء، خروج از خدمت و...

-          همکاری در پیاده سازی طرح‌های تشکیلاتی، تهیه شرح وظایف و پستهای سازمانی

-          اخذ آمار و اطلاعات به‌ هنگام درحوزه نیروی ‌انسانی

-          انجام فعالیت‌های مربوط به اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، سیستم ارزشیابی و پرداخت حقوق و مزایا

-          تهیه و تنظیم پرسشنامه‌ها، فرم‌ها و سایر مدارک مورد نیاز برای انجام فعالیت‌های مربوط

-          نظارت بر اجرای نظام ارزیابی عملکرد کارکنان، تجزیه و تحلیل ارزیابی‌ها و تهیه گزارش لازم

-          تهیه گزارش کارشناسی و ادواری حسب مورد

-          همکاری در تهیه و تنظیم برنامه و بودجه حوزه پشتیبانی

-          تهیه و تنظیم پیش‌نویس آیین نامه‌ها، دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری

-          نظارت بر اجرای بخشنامه‌ها، آیین‌نامه‌ها، ‌دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های اداری

-          بررسی طرح‌های پیشنهادی اداری

-          برنامه‌ریزی و اجرای کارگاه‌های آموزشی، همایش‌ها و گردهمایی‌ها و ...

-          بررسی و اظهارنظر در مورد سازماندهی و تشکیلات در حوزه مربوط

-          بررسی و اظهارنظر در مورد طرح‌های تجهیز حوزه مربوط

-          شرکت در جلسات و شوراها و مجامع و...

-          نظارت بر نحوه احتساب، سوابق تجربی و خدمتی اعضاء در داخل و خارج جهاد دانشگاهی

-          نظارت بر نقل و انتقال و محاسبه سنوات و تاریخ بازنشستگی اعضاء

-          همکاری در تدوین و اجرای برنامه‌های آموزش ضمن خدمت

-          برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به بهبود شرایط و محیط کار

-          برنامه‌ریزی و اجرای طرح‌های مربوط به افزایش مزیت‌های شغلی اعم از اعطای تسهیلات رفاهی، تسهیلات

           درمانی، تسهیلات آموزشی

-          مستندسازی امور اداری

 

شرایط احراز ازنظر تحصیلات و تجربه :

مطابق دستور العمل شرایط احراز

 

رشته‌های تحصیلی مورد قبول:

رشته های مدیریت با گرایش های مختلف و سایر رشته ها، حسب مورد به تشخیص کمیته طبقه‌بندی مشاغل