متصدی خدمات اداری
رشته شغلی : متصدی خدمات اداری شماره تشخیص: 101
رسته : امور خدمات اداری و عمومی
تعریف :
این عنوان در برگیرنده پستهایی است که متصدیان آنها انجام وظایف مربوط به هدایت، سرپرستی و اجرای خدمات اداری از قبیل اموردفتری و اداری و بایگانی، اطلاعات و نگهبانی و راهنمایی مراجعین و پذیرش را برحسب پست مورد تصدی عهدهدار میباشند.
نمونه وظایف و مسئولیتها :
- راهنمایی و هدایت مراجعین
- پاسخ به تماسها و برقراری ارتباطهای تلفنی به منظور هدایت جریان امور در مسیرهای تعریف شده (پیش
بینی شده)
- تنظیم پیشنویس نامههای اداری ساده و تکراری
- کار با رایانه و شبکه و استفاده از نرم افزارهای اداری و بانکهای اطلاعاتی مربوط به حوزه کاری
- انجام امور مربوط به ثبت و ضبط مکاتبات و مراجعات در حوزه مربوط
- طبقهبندی اسناد و مدارک اداری و نگهداری و تنظیم آنها
- تنظیم برنامههای ملاقات و جلسات مدیران
- تکمیل فرم های آماری مربوط به حوزه کاری
- تهیه و تنظیم خلاصه پرونده و یا خلاصه مکاتبات انجام شده در موارد لزوم
- ارتباط تلفنی و حضوری با نهادها و سازمانهای ذیربط در حوزه انجام وظایف به منظور پیگیری انجام امور مربوط
- تهیه گزارش عملکرد
شرایط احراز ازنظر تحصیلات و تجربه :
مطابق دستور العمل شرایط احراز