متصدی خدمات اداری

تعداد بازدید:۲۱۴۶۳

رشته شغلی : متصدی خدمات اداری                                                 شماره تشخیص: 101

رسته : امور خدمات اداری و عمومی


تعریف :

این عنوان در برگیرنده پست‌هایی است که متصدیان آنها انجام وظایف مربوط به هدایت، سرپرستی و اجرای خدمات اداری از قبیل اموردفتری و اداری و بایگانی، اطلاعات و نگهبانی و راهنمایی مراجعین و پذیرش را برحسب پست مورد تصدی عهده‌دار می‌باشند.

 

نمونه وظایف و مسئولیتها :

-          راهنمایی و هدایت مراجعین

-          پاسخ به تماس‌ها و برقراری ارتباط‌های تلفنی به منظور هدایت جریان امور در مسیرهای تعریف شده (پیش

            بینی شده)‌

-          تنظیم پیش‌نویس نامه‌های اداری ساده و تکراری

-          کار با رایانه و شبکه و استفاده از نرم افزارهای اداری و بانک‌های اطلاعاتی مربوط به حوزه کاری

-          انجام امور مربوط به ثبت و ضبط مکاتبات و مراجعات در حوزه مربوط

-          طبقه‌بندی اسناد و مدارک اداری و نگهداری و تنظیم آنها

-          تنظیم برنامه‌های ملاقات و جلسات مدیران

-          تکمیل فرم های آماری مربوط به حوزه کاری

-          تهیه و تنظیم خلاصه پرونده و یا خلاصه مکاتبات انجام شده در موارد لزوم

-          ارتباط تلفنی و حضوری با نهادها و سازمانهای ذیربط در حوزه انجام وظایف به منظور پیگیری انجام امور مربوط

-          تهیه گزارش عملکرد

 

شرایط احراز ازنظر تحصیلات و تجربه :

مطابق دستور العمل شرایط احراز