شرح وظایف کارشناس تنظیم حساب های بودجه عمومی

تعداد بازدید:۲۴۰۳

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : اداره حسابداری

کد واحد سازمانی : 1-2-6

عنوان پست سازمانی : کارشناس تنظیم حسابهای بودجه عمومی  

شماره پست: (62111)و(62112)

  1. تشخیص و تعیین سرفصل حسابها و اعمال کنترل های لازم
  2. رسیدگی به دفاتر اسناد، مدارک و پرونده های مالی مربوطه و ارائه گزارش به مقامات مافوق
  3. بررسی و جمع آوری قوانین، مقررات و دستورالعمل های مرتبط و پیگیری حسن اجرای انها
  4. انجام امور مربوط به تهیه تراز عملیات، تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و پیگیری امضای آنها
  5. تنظیم و رسیدگی به حسابها مربوط به واریز اسناد هزینه و سایر امور ذیربط
  6. کنترل درخواستهای واریزی از محل تنخواه گردان و تهیه جداول واریزی آن به تفکیک مواد و برنامه
  7. تهیه صورت مغایرت های بانکی
  8. رسیدگی به اسناد پیش پرداخت ها و علی الحسابها و سایر مدارک مربوط از نظر رعایت و اجرای قوانین و مقررات مالی
  9. رسیدگی به اعلامیه های بانکی، چک، تهیه و تنظیم برگه ها ی محاسباتی و کنترل حسابهای مربوطه به منظور رفع اختلاف
  10. ثبت الکترونیکی اسناد مالی
  11. انجام سایر امور محوله از جانب مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با رایانه، آشنایی با امور مالی و حسابداری، مهارت های گزارش نویسی و گزارش دهی

رشته های تحصیلی مرتبط: