شرح وظایف کارشناس سیستم ها و روشها

تعداد بازدید:۴۳۸۹۲

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : گروه مهندسی روش

کد واحد سازمانی : 1-4-6

عنوان پست سازمانی : کارشناس سیستم ها و روشها

شماره پست: (64102)و (64103)

  1. عارضه یابی، بازنگری و مهندسی مجدد فرآیندهای کاری در جهاد به صورت دوره ای و مستمر
  2. شناسایی سیستم ها و روش های نوین سازمانی مرتبط با فعالیت های جهاد و پیگیری پیاده سازی آنها در مجموعه
  3. انجام مطالعات مستمر به منظور ایجاد و برقراری و یا اصلاح فرایندها و روشهای مفید و مؤثر در سطح جهاد
  4. انجام امور کارشناسی و اجرایی در ارزیابی عملکرد واحدهای سازمانی موجود به منظور اصلاح سیستم‌ها، روشها و فرآیندهای مورد استفاده آنان در انطباق با اهداف، مأموریتها و وظایف محوله به آنها
  5. ارائه خدمات مشورتی به واحدهای جهاد در حوزه سیستم ها و روش ها و فرایندهای کاری
  6. شناسایی و بکارگیری رویکردهای تعالی سازمانی و مدیریت کیفیت از جمله EFQM و VOC، QFD و ...
  7. انجام مطالعه تطبیقی و الگوبرداری از تجربیات سایر نهادها و سازمان‌ها در جهت ساماندهی و تسهیل امور مجموعه جهاددانشگاهی
  8. تنظیم و تدوین پیش نویس آیین نامه ها، بخش نامه ها و دستورالعمل های موردنیاز با همکاری سایر حوزه‌های تخصصی مجموعه جهاد
  9. اجرا، نظارت و نگهداری سیستم های (ISO)
  10. پیگیری و هماهنگی امور کارشناسی مربوط به دریافت گواهی نامه‏های مدیریت کیفیت (ISO) از مراجع و سازمان های مربوطه
  11. پیگیری اجرای آموزش های مرتبط با سیستم مدیریت کیفیت در سطح مدیران و پرسنل
  12. نظارت بر اجرا و رفع تنگناهای سیستم ISO
  13. نظارت بر نحوه انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه و ارائه پیشنهادات لازم و پیگیری تا حصول نتیجه
  14. ارتباط مستمر با شرکت‏های صادر کننده گواهی نامه کیفیت
  15. گزارش‏دهی در مورد عملکرد سیستم به مقامات مربوطه
  16. فرهنگ‏سازی در کلیه سطوح سازمانی و حصول اطمینان از ترویج آگاهی نسبت به سیستم مدیریت کیفیت
  17. برقراری و ارتباط مستمر با کلیه واحدها و مراکز مجموعه جهت اطمینان از صحت اجرای الزامات سیستم مدیریت کیفیت
  18. همکاری و مشارکت در بازنگری و اصلاح دستورالعمل‏ها و روش‏های اجرایی مورد نیاز
  19. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه و اینترنت، آشنایی با امور سیستم ها و روش ها و نظام های بهبود و افزایش  بهره وری سازمانی، مهارت های گزارش نویسی و گزارش دهی 

رشته های تحصیلی مرتبط: