شرح وظایف کارشناس مسئول رسیدگی

تعداد بازدید:۳۰۸۷

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : اداره رسیدگی به اسناد

کد واحد سازمانی : 5-2-6

عنوان پست سازمانی : کارشناس مسئول رسیدگی

شماره پست: (62502)

  1. رسیدگی و هماهنگی امور مربوط به دریافت و پرداخت ها در مجموعه جهاد دانشگاهی
  2. پیگیری دریافت اعتبار ماهانه از خزانه وزارت دارایی
  3. انجام امور مربوط به واریز حقوق و مزایای پرسنل دفتر مرکزی به صورت ماهانه
  4. طراحی و تدوین دستورالعمل های مالی مورد نیاز حوزه دریافت و پرداخت و پیگیری تصویب آنها جهت اجرای هماهنگ آن در کلیه واحدها و سازمانهای تابعه جهاد
  5. پیگیری و هماهنگی پرداخت و دریافت تعهدات مالی از/به سازمانها، نهادها، مراکز و مشتریان
  6. پیگیری دریافت و وصول تعهدات مالی از جانب مشتریان و مخاطبین جهاد  دانشگاهی
  7. همکاری و مشارکت در تهیه و تدوین گزارشات مالی، تحلیلی و تلفیقی جهت ارائه به مقامات و مراجع ذیربط
  8. کنترل و نظارت بر صحت و درستی اسناد و مدارک مالی و پرونده های مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات
  9. ارائه مشاوره و راهنمایی به کارشناسان مالی سازمانها و واحدهای تابعه در حوزه دریافت و پرداخت و تنظیم دفاتر و نگهداری حسابها
  10. رسیدگی به اسناد مالی و هزینه ای ارسالی از لحاظ تطبیق با احکام، دستورالعملها و قوانین و مقررات مربوط
  11. مطالعه و آگاهی از قوانین و مقررات و آیین نامه‌های مالی کشور از قبیل بودجه، مالیات،‌ محاسبات عمومی و اجرای آن به طریق مقتضی
  12. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با رایانه، آشنایی با امور مالی و حسابداری، مهارتهای گزارش نویسی و گزارش دهی

رشته های تحصیلی مرتبط: