شرح وظایف مدیر اداره توسعه شبکه و ارتباطات

تعداد بازدید:۱۹۰۵

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : اداره توسعه شبکه و ارتباطات

کد واحد سازمانی : 1-5-6

عنوان پست سازمانی : مدیر اداره توسعه شبکه و ارتباطات

شماره پست: (65101)

  1. طراحی و تدوین سیاست‌ها و راهبردهای توسعه و ارتقای شبکه در مجموعه جهاد و پیگیری تصویب و اجرای آنها
  2. مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه شبکه و ارتباطات در سطح جهاد دانشگاهی
  3. مدیریت تامین خدمات پشتیبانی شبکه از طریق منابع برون سازمانی
  4. کنترل و نظارت بر نصب و راه‌اندازی تجهیزات کامپیوتری و شبکه
  5. برنامه‌ریزی ارتقاء ظرفیت‌های شبکه‌ای براساس نیازهای جاری و آتی مجموعه جهاددانشگاهی
  6. برنامه‌ریزی تهیه و هماهنگی و تأمین امکانات شبکه مورد نیاز مجموعه متناسب با اهداف و اولویت‌های کاری
  7. برنامه‌ریزی توسعه، تقویت و ارتقاء منابع و امکانات شبکه در مجموعه جهاددانشگاهی بصورت استاندارد، هماهنگ و یکپارچه
  8. مدیریت و راهبری شبکه داخلی و ارتباطات اینترنتی در جهاد دانشگاهی
  9. کنترل و نظارت بر اقدامات و برنامه‌های توسعه و تجهیز شبکه در مجموعه جهاد دانشگاهی
  10. مدیریت امور مربوط به طراحی و پیاده سازی شبکه گسترده جهاد دانشگاهی
  11. نظارت بر حسن اجرا و پیاده سازی شبکه محلی واحد های جهاد دانشگاهی
  12. تحقیق و بررسی پیرامون فناوری های نوین تحت شبکه و تلاش در جهت پیاده سازی آن در شبکه گسترده جهاد
  13. پیگیری تهیه و تدوین RFP مورد نیاز به منظور برگزاری مناقصات خرید تجهیزات شبکه و بررسی فنی مناقصات
  14. کنترل و نظارت بر امنیت شبکه و اطلاعات در سطح جهاد دانشگاهی
  15. بررسی نیازهای ارتباطی واحدهای جهاد و ارائه راهکارهای مناسب جهت تامین نیازهای مطرح شده
  16. طراحی و تدوین چارچوب لازم جهت ایجاد و بهره برداری از مرکز داده جهاد دانشگاهی
  17. تهیه و تدوین پیش نویس دستورالعمل ها و استانداردهای مرتبط با توسعه شبکه و ارتباطات و پیگیری اخذ تایید، تصویب و ابلاغ آنها
  18. ارائه گزارشات مدیریتی و تحلیلی از وضعیت شبکه و ارتباطات حوزه های تحت پوشش به مقامات مافوق
  19.  همکاری در برنامه ریزی، ‌مدیریت کنترل و نظارت آموزش نیروی انسانی متخصص در بخش فناوری اطلاعات در مجموعه جهاددانشگاهی به منظور ارتقاء سطح علمی و فرآیند جانشین پروری
  20. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با اینترنت و رایانه، آشنایی با زبان انگلیسی، مهارتهای مدیریتی، آشنایی با امور شبکه و ارتباطات

رشته های تحصیلی مرتبط: