شرح وظایف مدیر اداره حسابرسی

تعداد بازدید:۴۹۱۳

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : اداره حسابرسی

کد واحد سازمانی : 2-2-6

عنوان پست سازمانی : مدیر اداره حسابرسی

شماره پست: (62201)

  1. بازدید و بررسی اسناد و اعمال نظارت بر عملکرد مالی واحدها، سازمانها و مراکز تابعه جهاد جهت اطمینان از اعمال صحیح بخشنامه ها و انطباق با آیین نامه‌ها و قوانین جاری
  2. انعکاس مشکلات واحدها در اجرای آئین نامه ها و بخشنامه ها و در صورت لزوم ارائه پیشنهادات اصلاحی به مسئولین مربوطه
  3. ارائه خدمات مشاوره ای به واحدها، سازمانها و مراکز تابعه جهاد دانشگاهی
  4. همکاری و مشارکت در ارتقاء سطح کیفی امور مالی در واحدها، سازمانها و مراکز تابعه
  5. همکاری و مشارکت در تهیه و تنظیم آیین نامه‌ها دستورالعملها و بخشنامه های مالی حسب مورد
  6. برنامه‌ریزی اعزام حسابرسان به واحدها و مراکز تابعه جهاد دانشگاهی
  7. جمع‌بندی، تنظیم و تلفیق گزارشات حسابرسی و انعکاس آن به مسئولین مربوطه
  8. پیگیری جهت اخذ مستمر صورتها و گزارشات مالی از واحدهای تابعه و رسیدگی به آنها
  9. تجزیه و تحلیل اسناد، مدارک و صورتهای مالی واصله و ارائه گزارشات مدیریتی و توجیهی و آماری از وضعیت مالی هریک از واحدها، سازمانها و مراکز تابعه
  10. ارائه گزارشات تحلیلی و مقایسه ای از عملکرد مالی واحدها و مراکز تابعه جهاددانشگاهی
  11. همکاری و مشارکت در استانداردسازی، اصلاح و بهبود فرایندهای مالی در مجموعه جهاد دانشگاهی
  12. بررسی و شناسایی موارد مغایر با دستورالعمل ها و قوانین و مقررات مربوطه و ارائه گزارش به واحدها و مسئولین مربوطه
  13. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با اینترنت و رایانه، مهارتهای مدیریتی ، آشنایی با امور مالی و حسابرسی

 

رشته های تحصیلی مرتبط: