شرح وظایف مدیر گروه برنامه‌ ریزی راهبردی (فرهنگی)

تعداد بازدید:۱۴۳۳

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت فرهنگی)

عنوان واحد سازمانی : گروه برنامه‌ریزی راهبردی

کد واحد سازمانی : 2-2-4

عنوان پست سازمانی : مدیر گروه برنامه‌ریزی راهبردی

شماره پست: (42201)

  1. پیاده سازی نظام برنامه‌ریزی راهبردی و عملیاتی حوزه فرهنگی
  2. شناسایی و تحلیل دوره ای نقاط قوت و فرصتها و تهدیدهای کلیدی حوزه فرهنگی جهاددانشگاهی
  3. طراحی، تدوین و بازنگری دوره‌ای اهداف، استراتژی‌ها و برنامه‌های حوزه معاونت براساس چشم‌انداز و سیاستهای کلان جهاد دانشگاهی و پیگیری تصویب آنها
  4. اخذ پیشنهادات برنامه‌های توسعه ای واحدها در حوزه فرهنگی و ارزیابی و بررسی آنها در چارچوب سیاست‌های کاری جهاددانشگاهی
  5. تشکیل کارگروههای تخصصی و کارشناسی جهت بررسی و اظهارنظر در خصوص رئوس سیاست‌ها و برنامه‌های‌ حوزه فرهنگی
  6. ابلاغ اهداف، استراتژی‌ها و سیاست‌های کلان مصوب حوزه معاونت به حوزه‌های تحت پوشش
  7. ارزیابی و بررسی پیشنهادات برنامه های توسعه ای حوزه فرهنگی واحدهای جهاد دانشگاهی
  8. برگزاری جلسات با حضور نمایندگان واحدها به منظور هماهنگی در خصوص سیاست‌ها و برنامه های راهبردی و عملیاتی حوزه معاونت
  9. تدوین پیش نویس برنامه‌های راهبردی و عملیاتی و بودجه سالانه حوزه‌ معاونت بر اساس نظام برنامه‌ریزی
  10. برآورد منابع، بودجه و اعتبارات سالانه حوزه‌ معاونت در چارچوب نظام های مربوطه جهت انعکاس به مسئولین ذیربط
  11. پیگیری اخذ تأیید و تصویب برنامه‌های راهبردی، عملیاتی و بودجه حوزه معاونت توسط مراجع ذیربط
  12. برنامه ریزی تخصیص بهینه منابع بین واحدها و بخش های مختلف جهت اجرای برنامه های مصوب
  13. برنامه ریزی و ساماندهی فعالیتها و اقدامات غیر برنامه ای حوزه معاونت
  14. برنامه ریزی تشکیل گروه‌های فرهنگی متناسب با طرح‌ها و برنامه‌های توسعه‌ای جهاد
  15. برنامه ریزی همسان سازی و یکپارچگی فعالیت‌های فرهنگی در واحدها، براساس سیاستها و برنامه های مجموعه
  16. ارائه طرح های دفاعیه از طرح ها و برنامه های حوزه معاونت در مراجع مربوطه
  17. برگزاری جلسات با حضور نمایندگان سایر سازمانها و نهادهای متولی امور فرهنگی کشور جهت اطلاع از سیاستها و برنامه های آنها
  18. الگو برداری از برنامه های سازمانهای فرهنگی مشابه داخلی و خارجی و ارائه پیشنهادات لازم به مقام مافوق
  19. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه و اینترنت، آشنایی با رویکردهای برنامه ریزی راهبردی و عملیاتی و بودجه ریزی، مهارتهای مدیریتی

رشته های تحصیلی مرتبط: