شرح وظایف مدیر گروه سازماندهی ساختار و تشکیلات

تعداد بازدید:۴۸۲۰

اصول و شرح وظایف پست های سازمانی جهاد دانشگاهی (معاونت پشتیبانی و امور مجلس)

عنوان واحد سازمانی : گروه سازماندهی ساختار و تشکیلات

کد واحد سازمانی : 3-4-6

عنوان پست سازمانی : مدیر گروه سازماندهی ساختار و تشکیلات

شماره پست: (64301)

  1. مدیریت و راهبری بهبود و سازماندهی ساختار سازمانی و تشکیلات و طبقه بندی مشاغل در مجموعه جهاد دانشگاهی
  2. تنظیم و تفکیک صحیح وظایف و پست‌ها و سطوح و سلسله مراتب سازمانی و ارائه پیشنهاد به مراجع ذیصلاح
  3. دریافت و بررسی پیشنهادات اصلاح و ترمیم ساختار سازمانی واحدها، سازمانها و مراکز تابعه جهاددانشگاهی
  4. بازنگری مستمر ساختار سازمانی، تشکیلات و تعداد و ترکیب مشاغل و پست‌های سازمانی در چارچوب مأموریت و اهداف مجموعه جهاد
  5. کنترل و نظارت بر طراحی، تدوین و بازنگری شرح وظایف واحدها، پست‌های سازمانی و حیطه اختیارات و مسئولیت‌ها در مجموعه جهاد دانشگاهی
  6. کنترل و نظارت بر طراحی و تدوین شرایط احراز پست‌ها و مشاغل سازمانی در سطوح مختلف کارشناسی و مدیریتی در مجموعه جهاد
  7. اعمال یکپارچگی و هماهنگی در تدوین اصول وظایف واحدها، مراکز و سازمان‌های تابعه و ارائه نظرات پیشنهادی و مشورتی به مسئولین مربوطه
  8. تهیه و تنظیم طرح‌های دفاعیه از ساختار سازمانی و تشکیلات پیشنهادی نزد مراجع و مسئولین مربوطه و پیگیری هماهنگی جهت تصویب و ابلاغ تصمیمات
  9. تهیه و تدوین طرح‌های گذار از وضع موجود به وضع مطلوب ساختار سازمانی و تشکیلات و زمینه‌سازی مدیریت و کنترل تنش‌های سازمانی
  10. نظارت بر اصلاح، ارتقاء، ایجاد، حذف و جابجایی پست های سازمانی
  11. ارزیابی مستمر وضعیت کیفی و کمی پرسنل و منابع به منظور شناخت قابلیتها و توان نیروهای موجود واحدها و تهیه شرح وظایف پرسنلی
  12. نظارت بر صحت، کنترل و تطبیق کلیه احکام صادره با تشکیلات تفصیلی و استاندارد های موجود مطابق ضوابط و رویه های مورد عمل
  13. بررسی و ارائه پیشنهاد در جهت تجدید سازمان، تقسیم وظایف، رفع تکرار و تداخل و وظایف
  14. پیگیری ابلاغ پست های مصوب و تغییرات احتمالی ساختار و تشکیلات سازمانی به واحد های تابعه
  15. انجام سایر امور محوله در حوزه وظایف سازمانی از سوی مقام مافوق

شرایط احراز

حداقل سابقه کاری: براساس دستورالعمل تعیین نوع پست سازمانی،‌ شرایط احراز مشاغل و نحوه محاسبه تجربه مفید

مهارت ها و توانمندی های تخصصی مورد نیاز:

آشنایی با زبان انگلیسی، آشنایی با رایانه و اینترنت، مهارتهای مدیریتی، آشنایی با امور ساختار و تشکیلات

رشته های تحصیلی مرتبط: