شرح وظایف اداره راهبری و مدیریت پروژه ها
- طراحی و پیادهسازی نظام مدیریت و کنترل پروژه جهت مدیریت مؤثر طرحها و پروژههای تخصصی حوزه معاونت
- همکاری و مشارکت در تعریف، ارجاع و راهبری طرحها و پروژههای حوزه معاونت طبق برنامههای زمانبندی و اولویتهای مصوب
- پیگیری و مدیریت طرحها و پروژههای اجرایی از زمان دریافت و ارایه پیشنهاد تا خاتمه و تحویل نهایی
- برنامهریزی و هماهنگی ارجاع طرحهای پژوهشی به گروهها، واحدها، مراکز و نیز افراد حقیقی و حقوقی واجد شرایط داخلی و خارجی
- همکاری و مشارکت و پیگیری در ارزیابی و بررسی طرحها و برنامههای حوزه معاونت و زمینهسازی اجرای آنها
- همکاری و هماهنگی با گروهها و واحدهای تابعه و نیز مدیران طرحها و پروژهها به منظور مدیریت موثر پروژهها
- ساماندهی و مدیریت منابع اطلاعاتی موردنیاز و گردش کار طرحها و پروژه های تحت کنترل
- تهیه و تنظیم گزارشات مدیریتی و تحلیلی از وضعیت طرحها و پروژههای حوزه معاونت و ارائه به مسئولین ذیربط
- مدیریت زمان، هزینه و ریسک طرحها و پروژههای مصوب و تصمیمسازی برای مسئولین مربوطه
- بررسی دلایل موفقیت، عدم موفقیت، موانع و مشکلات درخصوص راهبری و اجرای طرحها و پروژهها و ارائه پیشنهادات بهبود و اصلاح
- پیگیری دریافت، تشکیل پرونده و تصویب طرحهای پژوهشی
- انجام سایر امور محوله از سوی مقام مافوق